Menu

Vanliga frågor & Svar

Är det några dolda kostnader som tillkommer?

Nej, vi vill ha en så enkel och ärlig modell som möjligt för våra kunder så de kostnader som står på vår hemsida är de som gäller.
Inga långa och krångliga bindningstider och inga extra kostnader.

 

Vad är det för skillnad på era butiker och de billiga templates man kan köpa på nätet?

De billiga templates man kan köpa och installera på sin Zencart-butik är ofta bara en designad startsida, produktlistning och produktinfo.
Mallen får man i dessa fall installera själv och sen göra nädvändiga anpassningar i admin för att ha en e-butik som passar svenska marknaden. Är man nybörjare tar detta åtskilliga timmar.
Med våra butiker får man en helhetslösning där man inte behöver tänka på någonting. Vi installerar allt och gör alla inställningar åt dig. Därtill är webbshoppen designad rakt igenom och inga standardknappar eller liknande finns kvar.

 

Är butiken SEO-optimerad?

Ja, e-butiken är bra för sökmotorerna och har flera funktioner för att öka din placering i Google m.fl. Vi har även samarbete med flera aktörer inom sökmotorsoptimering som kan hjälpa er om ni önskar att öka SEO-optimeringen på er webshop.

 

Jag har ingen domän, kan ni hjälpa till med det?

Ja, vi kan hjälpa till med registrering av en domän till din webshop mot en hanteringsskostnad (ca 200:-). Har ni en befintlig domän kan vi hjälpa till att peka om den till nya e-butiken.

 

Vilka ändringar kan man göra själv på designen?

Om du har köpt loss din e-butik har du full tillgång till alla mall-filer och kan själva ändra utseende som du önskar.
Hyr du din webbshop ingår mindre ändringar i startkostnaden. Detta kan vara t.ex. ny bakgrund, ändra lite färger och lägga in logga. Självklart hjälper vi dig gärna med större ändringar men dessa timdebiteras.

 

Vad behövs för att kunna ta betalt i min e-butik?

Du behöver ett avtal med en betaltjänst som t.ex. DIBS, Klarna m.fl samt ofta även ett inlösenavtal. Respektive betaltjänst kan ge dig mer info kring detta.
När du bestämt vem du vill använda dig av installerar vi tekniken i din ebutik.

 

Kan jag börja med att hyra min e-butik och sen köpa loss den?

Ja, du kan när som helst köpa loss din webshop vilket ger dig frihet att välja det alternativet som passar dig och din verksamhet bäst. Vissaa köper loss direkt, vissa hyr och vissa börjar med att hyra och sen köper loss. Valet är ditt! En flexibel e-handelslösning helt enkelt!

 

Zencart är ju en fri programvara, vad är det vi betalar för?

Zencart är gratis för vem som helst att ladda hem och installera men kräver både mycket inställningar och handpåläggning för att kunna fungera och se ut som en bra e-butik bör göra.
Dessa inställningar, anpassningar och självklart vårt arbete med mallen och designen är det vi tar betalt för. I butiker som man hyr ingår även support och webbhotell i månadskostnaden.

 

Snabbkassa - är det något ni kan erbjuda?

Ja, vi har en egenutvecklad snabbkassa för Zencart där allt sker på en enda sida. Har du dessutom Klarna i din butik har vi byggt in deras funktion för att hämta adress via personnummer.
Kontakta oss för pris.

Doofeed International AB

Stenhuggerivägen 10
311 38 Falkenberg

Ring oss

0346 - 190 80

Maila oss

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

bottom note